loader

5 inspirujących sklepów internetowych USA

Świat e-commerce często zwraca wzrok ku mekce internetowego rozwoju technologicznego. Zarówno do Polski, jak i całej Europy najczęściej stamtąd przepływają najnowsze trendy odnoszące się do całej gamy zagadnień powiązanych z e-commerce. Stany Zjednoczone Ameryki Północnej – kolebka Internetu, terytorium Doliny Krzemowej, siedziba Jeffa Bezosa – kreuje najnowsze trendy, które potem przekładane są na inne e-rynki; filtrowane na ich potrzeby i odpowiednio adaptowane. Inspiracji często dostarczają sklepy internetowe, których nieszablonowe zespoły dają impuls do działania w innych regionach globu. Choć amerykańskich e-sklepów, które mogą inspirować są dziesiątki, wybraliśmy kilka z nich:

1. JPeterman.com

Wydawałoby się, że wszystko jest jasne, że wszyscy zgadzamy się co to tego, że o opisy trzeba dbać, że mają być unikatowe, najeżone kluczowymi frazami, etc. Często, a może nawet prawie zawsze, zapomina się o prawdziwym storytellingu. Ten sklep tworzy najpierw historię, która wciąga i pobudza pragnienie. Błyskotliwy copywriting. Jak mawiał Leo Benhakker tylko „international level” pozwoli skutecznie rywalizować z najlepszymi.

jpeterman

2. Freepeople.com

Pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy to niezwykły i oryginalny layout. E-sklep wyróżnia się unikatowym designem z zaadaptowanymi subtelnymi, szeryfowymi czcionkami. Nagłówek nie „narzuca” się, informując o aktualnych promocjach, jest wyjątkowo spójny z pozostałą częścią sklepu. Free People to udana fuzja najlepszych praktyk związanych z prowadzeniem sprzedaży online w postaci doskonale zaprojektowanej funkcjonalności z designem, który podkreśla ofertę i wyjątkowość sklepu.

freepeople

3. Nordstrom.com

Cały e-sklep wykonany jest perfekcyjnie. Jednak uwagę przykuwa pewna bardzo pomocna rzecz. Decydując się na zakup ubrania w sklepie online zdarza się, że kupujemy je z dużym kredytem zaufania co do podanego rozmiaru. Choć rozmiarówka jest uniwersalna różnice pomiędzy markami mogą być odczuwalne. Nordstrom zaradził temu problemowi w prosty sposób. Podczas wyboru konkretnego rozmiaru ubrania czy buta na stronie produktu pokazuje się link do opinii klientów, którzy realnie oceniają jego wymiary.

 

nordstrom

Kliknięcie w link prowadzi do wyników:

nordstrom2

4. Shwoodshop.com

Sklep z USA, który prezentuje produkt w sposób absolutnie przekonujący do zakupu. Tu mamy do czynienia nie tylko z perfekcyjnie wykonanym zdjęciem, ale również z filmikiem sformatowanym do niewielkich rozmiarów pliku i prezentowanym w pętli. Zachowuje bardzo wysoką jakość. Całość wygląda efektownie, z położeniem nacisku na prezentację produktu. „Podróżując” po e-sklepie budowane jest pragnienie, które dosłownie chcemy natychmiast zaspokoić, decydując się na zakup wyjątkowej pary okularów.

https://player.vimeo.com/external/117056753.hd.mp4?s=62b4c6b5a0f8e1efac282c7d1efd0851

5. Oakstreetbootmakers.com

Inspiracją do działania równie dobrze może być ciekawa historia. Oakstreetbootmakers.com opiera się na storytellingu. To opowieść o rodzinnym biznesie, który wywodzi się ze świata offline. Syn szewca, założyciel sklepu online George Vlagos, terminował u boku swego ojca w lokalnym interesie obuwniczym. Dostrzegł szansę na przeniesienie swoich produktów do świata wirtualnego. Poszerzył swoją dystrybucję z lokalnego rynku na krajowy. Ich unikatowość to wysokiej jakości buty i akcesoria. Oszczędna prezentacja produktu na stronie sklepu, intuicyjna nawigacja skupia uwagę na tym, co najważniejsze – na produkcie.

oak

 

Warto czerpać inspiracje z innych rynków, warto spoglądać na to jakie nowinki pojawiają się w e-commercowej branży i próbować je zaadoptować na rodzimym rynku. Świat online jest niezwykle dynamiczny i stale kreowane są nowe trendy. Spoglądając na największe lub te wyjątkowo pomysłowe e-sklepy możemy wprowadzić własny biznes na wyższy poziom. Budując wizerunek eksperta, któremu nieobce są najnowsze technologie i rozwiązania.

© 2015 BERBER. Wszelkie prawa zastrzeżone. Agencja Interaktywna BERBER, ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 406 61-441 Poznań