loader

Prezentowanie produktów
w e-sklepie

Odpowiednia prezentacja produktów w sklepie internetowym ma znaczący wpływ na decyzje potencjalnych klientów o dokonaniu zakupu. W dzisiejszych czasach umieszczanie na kracie produktu zdjęcia i opisu często jest niewystarczające by zatrzymać odbiorcę w naszym sklepie na dłużej. Chcąc zachęcić konsumentów do zapoznania się z ofertą, należy umożliwić im sprawne i skuteczne poszukiwanie informacji, których potrzebują. Poniżej przedstawię najważniejsze elementy, zwiększające prawdopodobieństwo sfinalizowania transakcji.

Karta produktu z elementami, które powinny się na niej znaleźć

blog

1. Odpowiednia nazwa produktu

Istotne jest zastosowanie spójnych i logicznych nazw produktów, są one bowiem hasłem kluczowym w trakcie wyszukiwania konkretnych towarów. Artykuły znajdujące się na stronie większych sklepów internetowych powinny być oznaczone indywidualnym numerem produktu, co znacznie ułatwi ewentualną konsultację telefoniczną z klientem.

2. Zdjęcia produktu

Należy zadbać o atrakcyjną prezentację swojej oferty. Przykładowo, dobrym pomysłem dla sklepu internetowego dostarczającego odzież jest przedstawienie stylizacji na modelce/modelu, co znacznie ułatwi wyobrażenie klienta o tym jak produkt wygląda w rzeczywistości. Należy pamiętać o podaniu dostępnych rozmiarów oraz co ważne, określeniu dokładnych wymiarów modelki/modela prezentującej/prezentującego dany produkt.

3. Gratisy

Czynniki takie jak: darmowa dostawa, darmowy zwrot lub promocja produktów, pozytywie wpływają na decyzję klienta o dokonaniu zakupu w naszym sklepie internetowym. Powyższe informacje należy umieścić w widocznym miejscu, by przykuwały uwagę odbiorców.

4. Cena

Cena powinna być wyróżniona oraz widoczna dla zainteresowanych.

5. Opis

Kluczem do sukcesu jest zawarcie najważniejszych informacji dotyczących produktu w jak najmniejszym bloku tekstu, tak aby użytkownik w łatwy sposób dotarł do interesujących go treści. Jak powyżej, biorąc za przykład sklep internetowy z odzieżą, należy wskazać rodzaj materiału, dostępne rozmiary i kolory, a także przedstawić sposób pielęgnacji oraz poinformować o możliwościach reklamacji i zwrotu produktu.

6. Film promocyjny

Z uwagi na fakt, iż klienci często nie mają czasu na dokładne zapoznanie się z kartą każdego interesującego ich produktu, znakomitym rozwiązaniem jest umieszczenie filmu wideo, prezentującego konkretny artykuł.

7. Call to action

Każda podstrona produktu powinna zawierać tzw. nawoływanie do działania. Przykładem jest przycisk „dodaj do koszyka”. Dobrze, by został umieszczony w miejscu widocznym dla użytkownika, tak aby ten nie miał najmniejszych problemów z jego odnalezieniem. W pobliżu CTA nie należy umieszczać innych elementów, by nie odwracały od niego uwagi.

8. Media społecznościowe

Na karcie produktu warto umieścić ikony do mediów społecznościowych, dzięki którym użytkownik będzie miał możliwość udostępniania go swoim znajomym.

9. Komentarze i oceny użytkowników

Dobrym sposobem na zwiększenie wiarygodności dotyczącej jakości sprzedawanych towarów jest umożliwienie umieszczania komentarzy osobom, które dokonały zakupu. Udowodniono, że 70% internautów przed zakupem zwraca uwagę na opinie innych użytkowników.

10. Powiązane i podobne produkty

Klienta zdecydowanego na zakup warto przekonać do nabycia produktu powiązanego lub podobnego. Przykładowo, osoba która zakupiła aparat fotograficzny powinna zostać zachęcona do zakupu baterii pasującej do przedmiotowego aparatu. Do tego służą podstrony internetowe zawierające ofertę powiązaną lub zbliżoną.

 

Dobry merchandising inspiruje klientów do zakupu, nawet jeżeli nie mieli zamiaru nic kupić.

– John Hazen

© 2015 BERBER. Wszelkie prawa zastrzeżone. Agencja Interaktywna BERBER, ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 406 61-441 Poznań